Biratnagar, Morang, Nepal
१० माघ २०८१, बिहिवार
+977 21 450305, 515728, 578305
विचार

अतिथिहरूको लर्को कार्यक्रमको झर्को

समाजमा सामन्तवादको अवशेष, आधुनिकताको खोलभित्रको दासताको खेती

आतिथ्यता नपाएमा कार्यक्रममा बस्नै नसक्ने मनोरोगले ग्रसित एकखाले मानसिकताले आयोजकलाई पनि टाउको दुखाइ बनेकै हुनुपर्छ ।
मणि दाहाल
३ माघ २०८१, बिहिवार

Advertisement

बौद्धिकवादका पक्षपातीहरूको मुखमै रूपान्तरण झुण्डिएको छ । तर हरेक क्षेत्रमा यसरी बहसहरू चलिरहँदा कतिपय यस्ता सवालहरू छन्, जसको आजसम्म बहस हुन सकेको छैन । अर्थात रूपान्तरणको बहसमा अरूपान्तरित शैलीको बारेमा भने बहस केन्द्रित गर्नु कसैले पनि आवश्यक देखेको पाइदैन ।  

अहिलेको टड्कारो सवाल भनेको कार्यक्रम र कार्य विधिको भद्दापन ठूलोे समस्याकै रूपमा देखा परेको छ । प्रायजसो हरेक क्षेत्रका कार्यक्रमहरू सरल, सहज तथा छिटा छरिता देखिदैनन् । अत्यन्तै भद्दा, ढोंगी तथा दासता केन्द्रित पट्यारलाग्दा कार्यक्रमले सहभागीहरू निदाउनु पर्ने कुरा सामान्य बनेको छ ।  कार्यक्रममा अतिथि, विशेष अतिथि, महा अतिथि, प्रमुख अतिथि, विशिष्ठ अतिथि लगायतका अनेकौ उपनामका चाकरीवादी फुँदाले पुरातन समाजको दासतालाई बिर्साउन थालेको छ ।

आतिथ्यता नपाएमा कार्यक्रममा बस्नै नसक्ने मनोरोगले ग्रसित एकखाले मानसिकताले आयोजकलाई पनि टाउको दुखाइ बनेकै हुनुपर्छ । तर यति भएर पनि कार्यक्रमलाई सरल र छरितो बनाउने सन्दर्भमा भने कुनै क्षेत्रको ध्यान पुग्न सकेको छैन । सामाजिक रूपान्तरणका अनेकौ सवालहरूमा बहस पैरवी भैरहेका छन् । हरेक वर्ग समुदायका अधिकार, पहिचान, सशक्तीकरण जस्ता यावत सवालमा प्रायजसो तारे होटेलहरू भरिभराउ बनेर राष्ट्रिय तथा अन्तर्राष्ट्रिय जगतबाट प्राप्त अनुदानलाई मिलान गर्ने काम पनि भैरहेकै छन् ।

व्यवहार जे भए पनि राजनीतिक दलहरू रूपान्तरणकै मुद्दामा केन्द्रित जस्ता देखिन्छन् । परिणाम प्रतिफलमूलक नभए तापनि सरकारी तथा गैर सरकारी निकायहरू पनि रूपान्तरणकै बहसमा केन्द्रित देखिन्छन् । तर पनि उनीहरु औपचारिक रुपमा आफूलाई सम्मानित स्थानमा राखिरहियोस् भन्ने चाहना राख्दछन् । औपचारिकता निर्वाह गर्दा मात्र सम्मान हुन्छ भन्ने सोच अत्यन्तै सामन्तवादी सोच हो । यो सोचले सीमितलाई दिइने ओठे मानले असीमितको आत्मसम्मानमा चोट पुग्छ भन्ने सामान्य ज्ञानसमेत राख्दैन ।  मानको खातिर मान दिनैपर्ने बौद्धिक अपाङ्गताको सेरोफेरोमा यो सोच घुमिरहन्छ । 

अन्धधुन्ध नक्कलले ग्रसित आत्मपरकताको सस्तो लोकप्रियतावादी रङ्गीन आत्मरतिकतामा पौडिनु यसको बिशेषता हो ।  आत्मरतिले समाजका हर क्षेत्रलाई विकृत उन्मुख गराउ“छ भन्नेसम्म पनि नबुझ्नु यो सोचको सनातनी प्रवृत्ति हो । समाज विकाशको आजको चरणमा आइपुग्दा विकासवादका अनेकौ समस्याहरू मध्ये यो सोच पनि समस्या बन्दै गएको छ ।
अग्रजको सम्मान गर्नु पर्छ । यसो गर्न सकिएन भने इतिहासप्रति घोर अन्याय हुन्छ ।

इतिहासको अपमानले सभ्य समाज निर्माण हुन सक्दैन । सभ्य समाज बिना समाजलाई अग्रगतिमा लान पनि सकिदैन । तर निरपेक्ष तवरमा  अग्रपंक्तिमा मञ्चासिन गराउ“दैमा इतिहासको सम्मान हुन्छ भन्ने बुझाइ नै अपाङ्गतावादी बुझाइ हो । साथै ओठेभक्ति सम्मानको कडी हैन । मान सम्मान भन्ने कुरा प्रत्येक व्यक्तिको आत्मगत भावनाले अभिव्यक्त गर्ने सवाल हो । उसको ज्ञान सीप, दक्षता, असलपन र इमान जस्ता कुराहरूको अध्ययन, अन्वेषण र अनुकरण हो । 

‘सादा जीवन, उच्च विचार’ तथा कठोर संघर्ष सम्मानको मूल कडी हो । डक्टरको उपाधिले मात्र मान्छे सम्मानित हुन सक्दैन । ठूल्ठुला डिग्रीको उपाधिले पनि मान्छे सबै क्षेत्रमा सम्मानित हुन सक्दैन । ठूल्ठुला ओहोदामा पदासिन हुँदैमा पनि सम्मानित हुन सक्दैन । डिग्री, उपाधि तथा ओहोदा भनेका प्रत्येक व्यक्तिका निर्वाहका साधनहरू हुन् । सम्मान भन्ने कुरा असल इमान्दारिता कर्तब्यपालनता र अनुकरणयोग्य योगदानमा आधारित हुन्छ । तर हामीले कहिलै पनि यो शैलीको बिकाश गर्न सकेनौ । हाम्रा औपचारिक हरेक कार्यक्रमहरू उल्लेखित भावनाबाट ओतप्रोत हुन सकेनन् । 

हरेक क्षेत्रका आयोजकहरूले गर्ने औपचारिक कार्यक्रम  र त्यसको शैली हेर्दा हामी आधुनिकताको बर्कोमा दासताको खेती गरिरहेको भान हुन्छ । कार्यक्रमको महत्वलाई ओझेलमा पार्ने गरी खुशी पार्ने हिसाबले राखिने अतिथिको लर्कोले हाम्रो रूपान्तरणको आडम्बररूपी घुम्टोलाई अरूपान्तरित शैलीले ढाकिरहेको छ । आजको ब्यस्तताको परिवेशमा समयको अनावश्यक बर्बाद गरिरहेको छ । 

चाहे जुनै क्षेत्रको कार्यक्रम होस् आयोजकले निम्ता गरेर गएकाहरू सबै अतिथि हुन् । सबै सहभागी हुन् । उनीहरूलाई आकास पतालका उपाधि तथा पद जोडेर मञ्चासिन गराउनुको कुनै अर्थ हुँदैन । यसो गर्नु भनेको अन्य आमन्त्रित सहभागीलाई अपमान गर्नु हो । औपचारिक कार्यक्रममा एक जना अध्यक्ष अनि एक जना प्रमुख अथिति राखेर अन्यलाई उद्घोषकले शव्द सम्मानका साथ यथास्थानमा राख्दा के हुन्छ ? उनीहरूको गरिमा घट्छ र ?  उपस्थित मध्येबाट आयोजकले जो जसलाई वक्ता राख्नुपर्ने हो उनीहरूलाई यथास्थानबाटै मन्तब्यको लागि बोलाउँदा हुँदै न र ? अवश्य हुन्छ । बिकसित देशहरूमा यही प्रचलन देखिन्छ । तर हामी विदेशका नराम्रा सबै नक्कल गर्छौ, तर राम्राको अनुशरण भने गर्दै गर्दैनौ । 

कार्यक्रमको अर्को रोचक तथा लज्जास्पद पक्ष भनेको आयोजक नै अतिथि बन्नु हो । जसले कार्यक्रम आयोजना गर्छ त्यो आयोजक हो । कार्यक्रममा आयोजक तर्फबाट एक जनाले अध्यक्षता गर्नु स्वाभाविक हो । एक जनाले कार्यक्रम सञ्चालन गर्नु पनि स्वाभाविकै हो । अर्थात अध्यक्षता गर्ने व्यक्ति र कार्यक्रम सञ्चालक बाहेक आयोजक संस्थाका सबै पदाधिकारी तथा सदस्यहरू कार्यक्रम अवधिभर सहयोगी मात्र हुन् । तर हिजोआज आयोजक संस्थाका सबै पदाधिकारी आथिति बनेको देखिन्छ । संसारमा कतै यस्तो पनि प्रचलन हुन्छ ?

लेखक, कलाकार, पत्रकार लगायतका सिर्जनाको क्षेत्रमा लागेका हरेक श्रष्टाहरू समाजका मार्गदर्शक हुन् । कला, साहित्य साधना लगायतका लेखनीको माध्यमबाट हर सवालमा सामाजिक जागरण जगाउँदै गलत पक्षको बारेमा समाजलाई सूचित गर्नु उनीहरूको दायित्व हो । कलम स्वतन्त्र र स्वाभिमानको प्रतीक हो । कलम रूपान्तरणको अस्त्र पनि हो  । कलमबाजहरू रूपान्तरणका सेना हुन् । तर उनीहरू नै अरूपान्तरित पारामा चले भने उनीहरूले समाजलाई रूपान्तरण गन सक्लान् ? तर वर्तमानका श्रष्टाको क्षेत्र पनि अन्य क्षेत्र जस्तै भद्दापनको भासमा जकडिएको मात्र छैन कि भासको दलदलमै फसेको छ । 

साहित्यिक क्षेत्रको विकृति हेर्ने हो भने त राजनीतिक क्षेत्रको विकृति सामान्य जस्तो लाग्छ । तर यसको सुधारको बारेमा सम्बद्ध पक्षबाटै आवाज आएको पाइन्न । हामीले सामन्तवादका अवशेषलाई अन्त्य गर्न सकेका छैनौ । अतिथि मनोरोग सामन्तवादकै अङ्ग हो । झनसारो हिजोआज प्रमुख अथितिपछि बिशेष अतिथि राख्नै पर्ने नयाँ ढर्राको शुरूवात भएको छ । प्रमुख अथिति राखी सकेपछि पुनः विशेष अतिथि राख्नु भनेको प्रमुख अतिथिको अपमान हैन र ? बिशेष भनेको प्रमुख भन्दा माथि हैन र ? प्रमुख अतिथि पछिको विशेष आतिथ्यले विशेषलाई नै गिज्याइरहेको छैन र ? आयोजकले शव्दको अर्थसम्म पनि अध्यायन नगर्ने ? यस्तो सामान्य भन्दा सामान्य कुरामा समेत रूपान्तरण गर्न नसकिरहेको अवस्थामा आम सामाजिक रूपान्तरणको बहस गर्नु भनेको पिसाबको न्यानो मात्र हो । सम्बद्ध पक्षमा चेतना भया ।

राजनीति राज्यको मार्ग हो । राजनीतिक दलहरू मार्गका अनुयायी हुन् । राजनीतिज्ञहरू पहरेदार हुन् । अनुयायी र पहरेदारहरू यथास्थितिभन्दा माथि उठ्न सकेनन् भने उनीहरूले समयको माग अनुसार सामाजिक रूपान्तरणको गतिलाई अग्रगमनमा लान सक्दैनन् । यसको लागि उनीहरू हर सवालमा रूपान्तरित हुनु पर्छ । रूपान्तरणको पहिलो खुट्किलो भनेको आफै भित्रको रूपान्तरण हो । तर राजनीतिक दलहरूको कार्यक्रमको भद्दापन झनै उराठलाग्दो बन्दै गएको छ । सबैले अतिथि बन्नै पर्ने । अतिथि बन्न नपाए अपमान सम्झने मनारोेग राजनीतिज्ञहरूमा अधिक  देखिन्छ ।

View : 575

Get In Touch

Biratnagar, Morang, Nepal

+977 21 450305, 515728, 578305

udghosh@gmail.com

Copyright © 2023 -2025. Udghosh Daily. All Rights Reserved